Joan Riba Iglesias.-

 

Ara, sembla que a Lleida manquen conductors de camions i les empreses es troben amb dificultats per trobar personal. La gran solució que proposa ASOTRANS, la patronal del sector de transport de mercaderies de Lleida, és que Lleida compti amb cicles mitjans de formació professional per a conductors professionals.

En cap moment s’han plantejat que durant molts anys l’empresariat del transport de mercaderies de Lleida ha promogut la precarietat laboral en el sector i l’esclavatge laboral modern. Això ha fet que molt personal hagi canviat cap a feines millor remunerades i amb unes condicions més dignes.

Els conductors de mercaderies de Lleida tenen els salaris més baixos que els seus col·legues de la resta de Catalunya amb diferències de més de 300 € al mes, per fer la mateixa feina. Aquesta patronal va aprofitar la crisi per abaixar les percepcions del seu personal més d’un 10%. En el millor dels casos aquestes empreses tenen els seus conductors tota la setmana treballant fora de casa, mal dormint dins dels camions… i, en massa casos, fan que els conductors estiguin més de 20 dies sense poder passar ni un dia amb les seves famílies. Per no parlar de les empreses que han establert una seu als països de l’Est per poder contractar a conductors a un salaris irrisoris. En definitiva condicions que desanimen el més pintat per treballar per a aquestes empreses.

Encara que les condicions que els exposo semblin de ciència ficció, els convido que ho comprovin vostès mateixos i passin qualsevol cap de setmana pels polígons de Lleida i veuran com un bon seguit de conductors passen allà el cap de setmana, patint la calor de la canícula lleidatana o el fred humit de la boira pixanera de les nostres contrades… I tot això tenint com a llar una cabina de camió, com a cuina, un fogonet, i sense unes mínimes condicions de confort i dignitat, com l’aigua corrent per exemple.

Vaja! Que tal vegada estaria bé tenir un cicle de formació professional per a conductors, però primer cal dignificar la professió pagant salaris dignes, equiparant-los a la resta de les províncies i establint condicions laborals que no esclavitzin els conductors a la feina. Mentrestant qualsevol mesura serà una operació de maquillatge que farà que ningú no vulgui ser conductor professional a Lleida, perquè els duros a quatre pessetes no existeixen.

Deixa una resposta

La seva adreça de correu electrònica no es publicarà.